به نام سلام
*شب نهم* قطره سی و نهم: انسانی که از جریان حق روی گردان است، نه در این دنیا و نه در آن دنیا، دوست و یاوری ندارد. (آیات 10 تا 35) قطره چهلم: تنها کسانی می توانند از عذاب، هلاکت و نابودی نجات پیدا کنند و سوار بر کشتی شوند، کسانی هستند که گوش شنوا دارند و کسانی هم که این ویژگی را دارند با رسول نیز مخالفت نمی کنند.(آیات 10 تا 12) قطره چهل و یکم: کسانی که در جریان حق قرار گرفته اند همیشه احساس رضایت دارند. (آیه 19) قطره چهل و دوم: هر عملی که انجام می دهیم حقیقتی دارد و ما با این حقیقت های ثابت شده در محضر خدا حاضر می شویم... حقیقت عملی که منطبق با حق است سنگین و عملی که بر خلاف حق است تو خالی و سبک است. خوشا به حال آنان که میزان سنگینی دارند... (آیات 18س.حاقه ، 6و7 س. قارعه) قطره چهل و سوم: پاره شدن رگ قلب یعنی قطع ارتباط، یعنی مرگ... کسی که خداوند را تکذیب کند، رابطه اش با خدا مثل کسی است که مرده است. (آیات 44 تا 49) *شب هشتم* قطره سی و پنجم: اگر ما انسان ها اذن واعیه داشته باشیم، چشم هایمان بر روی حقیقت باز می شوند. ( آیه 12) قطره سی و ششم: پیامبر، پیام خدا را بدون هیچ کم و کاستی به دیگران انتقال می دادند. ( آیات 45 و 46 ) قطره سی و هفتم: خصوصیت متقین، داشتن تقوا و دستگیری است و خصوصیت تکذیب کنندگان، طغیانگری و خودخواهی است. کسی که خود خواه باشد و مسکین را اطعام نکند، طعامی غیر از غسلین ندارد. پس سعی کنیم خودخواه نباشیم و به دیگران کمک کنیم، تا مثل آنها نشویم. ( آیات 34 تا 48) *شب هفتم* قطره سی و یکم: تسبیح در نشانه های خدا باعث ایمان و تقویت آن می شود. ( آیات 28 ،29 ،33 و 52) قطره سی و دوم: انسان باید دارای تقوا، اذن واعیه و وصل به رسول (حق) باشد. ( آیات 48، 12 و 10) قطره سی و سوم: نگذاریم زینت های دنیا مانع دیدن حقایق ما بشوند.( از آنجایی که باطل، زینت داده شده ی حق است، نباید بگذاریم زینت های نا حق، ما را مشغول خود کنند.) قطره سی و چهارم: همه ی افراد جهنمی، در روز قیامت از اعمال گذشته شان ابراز ناراحتی می کنند.( آیه 26) *شب شـــشم* قطره بیست و هفتم : وقتی کسی اذن واعیه (گوش شنوا) داشته باشد ،انتقاد پذیر می شود و با هر انتقادی از سوی دیگران سعی در رفع نواقصش دارد .(53،12) قطره بیست و هشتم : در برابر عذاب خداوند هیچکس باقی نمی ماند و به هلاکت می رسد ، جز آنانی که از اسباب و تذکره ها به عنوان کشتی نجات بهره مند شدند .(8و48تا51) قطره بیست و نهم : قرآن تذکری برای پرهیزکاران ، یقین خالص و مایه حسرت کافران است ، که وظیفه ما تکذیب نکردن آن است (48تا51) قطره سی ام : دروغ بستن به خدا موجب هلاکت گوینده است (42و 43) چهل شب قرائت سوره ی مبارکه ی حاقه ، هر شب یک نکته ... شب پنجم: قطره ی بیست و یک: دیدنی و نادیدنی ها مهم است،باید درباره ی آن ها بیندیشیم.(39و40) قطره ی بیست و دو: لازمه ی زندگی رضایت بخش و گرفتن نامه ی اعمالمان در دست راست این است که گوشهای شنوا داشته باشیم و قران را وسیله ی تذکره قرار دهیم.(12و 19 و21) قطره ی بیست و سه : حق مثل کشتی نوح است ،هر که از آن پیروی کند نجات پیدا خواهد کرد و هر که تکذیب کند غرق خواهد شد.(1 تا 11) قطره ی بیست و چهار: کسی که نتواند اطعام مسکین کند ،نمی تواند خود را به کشتی نجات برساند. (11 و 34) قطره ی بیست و پنج: حق همیشه ماندگار است.پس اعمالی که مطابق حق اند میتوانند وزنه ی اعمال انسان را سنگین تر کنند و دستگیر باشند.(24) قطره ی بیست و شش :ت فاوت اصحاب یمین و اصحاب شمال: اصحاب یمین آنانی هستند که به روز رستاخیز و رسیدگی شدن به حساب اعمال یقین قلبی دارند ،پس به مادیات دنیا دل نبسته اند و اما اصحاب شمال آن دسته انسان هایی هستند که روز رستاخیز رافراموش کرده و گمان نمیکنند روزی حساب هایشان رسیدگی میشود و در بیان دیگر مرگ را فراموش و دل به مال و قدرت دنیا بسته اند. (18و 19 و20 و25 الی 29) چهل شب قرائت سوره ی مبارکه ی حاقه ، هر شب یک نکته ... *شب چهارم* قطره چهاردهم: سرانجام دروغ و تکذیب آیات الهی عذابی آلوده است ( مفهوم داستان قوم ها) یقین به روز قیامت زمینه ساز سعادت پایانی است ( آیات20 و 21) قطره ی پانزدهم: قرآن گفتار خداوند است که کاهن نیست و ما انسان ها باید از آن پند بگیریم... ( آیه 42) قطره ی شانزدهم: تسبیح من وقتی محقق می شود که نقصی از من بر طرف شود. برای همین باید با داشتن حساب کار های روزانه ام سعی در رفع نواقص آنها کنم. ( آیات 18 تا 24) قطره ی هفدهم: انسان اگر نتواند حقایق را ببیند، در طغیان ها غرق می شود... (آیات 11 و 12) قطره ی هجدهم: واقعه (قیامت) روزیست که حقیقت همه چیز آشکار می شود. ( آیات 13 تا 18) قطره ی نوزدهم: برای متقین قرآن کشتی نجلت است. ( آیان 12 و 48) قطره ی بیستم: انسان هایی که به تذکره بودن قرآن و نیز رسول بی تقاوت هستند، همان انسان هایی اند که در دنیا مال و اموال و قدرت خود را کشتی نجات می دانستند. پس چون پشتشان را به داشتن قدرت و دارایی گرم می دانستند، نسبت به تذکره ها بی توجه بودند، که نتیجه ی این امر در آخرت، حسرت، ندامت و عذاب برای این دسته از انسان هاست. ( 25 تا 29) چهل شب قرائت سوره ی مبارکه ی حاقه ، هر شب یک نکته ... شب سوم قطره نهم:ما انسان ها هیچ چیزی از خود نداریم و مال، ثروت و قدرت را خداوند به ما داده است و نباید نسبت به آن مغرور شویم.(آیات 28 و29) قطره دهم : برای دیدن حقایق چه دیدنی و چه نادیدنی باید تسبیح کرد.آیات 38 تا52 قطره یازدهم :حق چیزیست ثابت ، و سرنوشت هرکس که بخواهد آن را تغییر دهد، نابودی است.آیات 44 تا 47 قطره دوازدهم:یکی از حقایقی که انسان آن را نمی بیند، نزدیک بودن خداست. آیه 85 س.م واقعه و 39 س.م حاقه قطره سیزدهم:مال و قدرت برای کسی که به خدای بزرگ ایمان ندارد، چون زنجیربلندی است که او را گرفتار میکند.آیات 28 تا 33 چهل شب قرائت سوره ی مبارکه ی حاقه ، هر شب یک نکته ... *شب دوم* قطره ی پنجم: چون قرآن سخن هیچ کاهنی نیست، پس گمان در آن راه ندارد و همواره ثابت و حق است و هر کس که اهل تقوا باشد، متوجه حق بودن قرآن می شود. (آیات 42 تا 48) قطره ی ششم: خودمان مسکین را اطعام کنیم که دیگران نیز از ما یاد بگیرند. (آیه 34) قطره ی هفتم: برای این که از هلاک شدگان نباشیم نباید مانند نخل خاویه در دنیا عمل کنیم. نخل خاویه چوب خشک و تو خالی ست که مثال انسان هایی است که از عقل و فکرشان استفاده نکرده و پوچ و تو خالی اند.( اهل حساب و کتاب نیستند. ) (آیه 7) قطره ی هشتم: کسی که در زندگی اهل حساب و کتاب باشد و معیارش یقین به روز قیامت و ملاقات حساب باشد،در زندگی خود احساس رضایت می کند... (آیات 20، 21، 28 و 29) چهل شب قرائت سوره ی مبارکه ی حاقه ، هر شب یک نکته ... قطره ی اول : انسان باید ایمان خود را به آنچه می بیند و هم آنچه نمی بیند (عالم غیب) زیاد کند تا این گونه قول رسول (ص) برایش شعر یا قول کاهن ننماید .(آیه 38تا42) قطره دوم : خداوند آن چه را که انسان برای متذکر شدن و هدایت شدن لازم داشته است به او داده است ، مانند گوش که باید شنوا باشد !(آیه 12) قطره سوم : از سرگذشت فرعون ، مردم پیش از او و قوم لوط عبرت بگیریم تا مرتکب گناهان بزرگ نشویم.(آیه 9) قطره چهارم : تنها حق باقی است .برای جاودانه شدن باید به حق وصل شد نه ثروت و قدرت ... (آیه 1،8،28،29)
Design By : Pichak |